2021-03-01

Påskextra, Test Påskmust

Idag hade familjen provning av Påskmust. För en gång skull blev det en klar vinnare, Apotekarnes, som fick 3 ettor och 1 tvåa. Tvåa blev Guttsta Källa eftersom den var omtyckt av barnen. Vuxna tyckte INTE alls om Guttsta Källa. Till min besvikelse kom Zeunerts sist. Jag hade hört mycket bra om den här musten så jag var jätteglad när jag såg den i butiken, till och med i glasflaska. Jag behövde bara dofta på alla 4 muster för att kunna peka ut Zeunerts. Zeunerts hade en distinkt doft av kaffe. Tyvärr smakar den även mer kaffe än must. Så trots att den har mest smak av alla (och must lider generellt av blaskighet) var den helt enkelt inte god. Kanske skulle den fungera som ingrediens i en marinad till fläsk! Över huvudtaget var vi vuxna, som vanligt, besvikna på musterna. De smakar väldigt lite. Så min rekommendation från julen kvarstår. Smaksätta din must så här! Gå och dra!

1 kommentar:

Addicted to Julmust sa...

Jaha du, nu hittade jag ditt test av påskmust. Vi får se om jag kan övertala någon vänligt sinnad ICA-handlare att ta hem lite Guttsta Källa (det är en sort som är helt omöjlig att få tag på här på västkusten). Zeunerts verkar dock ha fått ganska bra spridning över hela landet.
Ska bli spännande att se vad vi kan hitta i mitten av mars...